Szkoła Podstawowa Szkoła Podstawowa

80. rocznica wybuchu II wojny światowej

rocznica II wojny światowej 0Z okazji 80. rocznicy wybuchu II wojny światowej uczniowie naszej szkoły wraz z nauczycielami, tuż po usłyszeniu syreny upamiętniającej wybuch wojny, wybrali się pierwszego września na lokalne cmentarze. Na grobach żołnierzy walczących w wojnie obronnej, uczniowie zapalili znicze oraz położyli kwiaty, za ich poświęcenie.

Autor: Grzegorz Smyk kl. VIII

II Diecezjalny Turniej Szachowy o Puchar Księdza Biskupa Tadeusza Pikusa

II Diecezjalny Turniej Szachowy 2II Diecezjalny Turniej Szachowy 1W dniu 8 czerwca 2019 roku z okazji 20 rocznicy wizyty św. Jana Pawła w Drohiczynie, a także Diecezjalnego Dnia Wspólnoty Wspólnot w Drohiczynie odbył się II Diecezjalny Turniej Szachowy o Puchar Księdza Biskupa Tadeusza Pikusa. Turniej zgromadził 26 zawodników od 7 roku do 77 roku życia. Zawodnicy przybyli z: Węgrowa, Racibórz, Sokołów Podlaski, Białystok, Siedlce, Czeremcha, Drohiczyn, Łochów, Ciechanowiec.

Spotkanie rozpoczęło się wizytą Ks. Biskupa Tadeusza Pikusa. Na początku ks. Krzysztof Domaraczeńko przywitał gościa, a także przedstawił inicjatywy, a także ośrodki szachowe w diecezji. Ks. Biskup przywitał zawodników wyraził radość. Ukazał sensowność spotkań, a także przedstawił sylwetkę patronki św. Teresy z Avila. Na koniec odmówiono modlitwę do św. Teresy od Krzyża ułożoną przez Ks. Biskupa.

Wycieczka gimnazjalistów do Augustowa

augustów 0W dniach 27-29.05.2019 roku udaliśmy się na wycieczkę. Razem z paniami: Mariolą Szymańczuk i Ireną Szatyłowicz z samego rana wyjechaliśmy do Białegostoku, by stamtąd dotrzeć do celu naszej podróży - Augustowa. Po zakwaterowaniu wybraliśmy się na Rynek Zygmunta Augusta, gdzie zobaczyliśmy również jego pomnik oraz odpoczęliśmy w pięknym parku wokół Starej Poczty. Następnie mieliśmy okazję sprawdzić się w grze w kręgle, co nie okazało się wcale takim łatwym zadaniem. Na zakończenie dnia urządziliśmy grilla i spędziliśmy bardzo miło czas w swoim towarzystwie. Wtorek rozpoczęliśmy spacerem Bulwarami i podziwianiem pięknego krajobrazu wokół rzeki Netty. Udaliśmy się również na augustowskie molo, które jest drugim co do wielkości pomostem w Polsce. Zjedliśmy smaczny obiad w pobliskim barze i pełni sił wyruszyliśmy w kierunku Muzeum Kanału Augustowskiego. Na miejscu dowiedzieliśmy się jaką rolę odgrywa śluza i poznaliśmy ciekawą historię jej powstania. Zwieńczeniem naszej wycieczki był rejs statkiem Rospuda. Wysłuchaliśmy miejscowej legendy i mieliśmy okazję uczestniczyć w tradycyjnym wrzucaniu kwiatów do jeziora. Ostatniego dnia wyruszyliśmy w drogę powrotną. Mimo zmęczenia i złej pogody byliśmy bardzo zadowoleni, a wspomnienia jakie ze sobą przywieźliśmy zostaną w naszej pamięci na długie lata.

Roksana Sara Szatyłowicz kl.III gim.

Wycieczka klas I-III

wycieczka kl I III TVP 029 maja uczniowie klas I-III pojechali na wycieczkę do Białegostoku, zwiedzić gmach Telewizji Białystok i obejrzeć spektakl w Teatrze Dramatycznym pt. "Królewna śnieżka". W gmachu telewizji czekała na nas Pani Katarzyna Szatyłowicz, która kolejno zabierała uczniów do tajemniczych miejsc TVP3 Białystok. Uczniowie poznali pracę dziennikarzy, operatorów, montażystów oraz tajniki nagrywania w studiu telewizyjnym, mieli możliwość przekonać się jak wymagająca jest to praca. Serdecznie dziękujemy Pani Katarzynie Szatyłowicz i pracownikom TVP3 Białystok za piękną lekcję o pracy w studiu telewizyjnym.

Następnie uczniowie pojechali do Teatru Dramatycznego im. Aleksandra Węgierki aby obejrzeć przedstawienie teatralne pt. "Królewna śnieżka". W planach mieliśmy jeszcze lodziarnię, ale warunki pogodowe nie pozwoliły nam zrealizować tego pragnienia dzieci. FOTO