Wycieczka gimnazjalistów do Augustowa

augustów 0W dniach 27-29.05.2019 roku udaliśmy się na wycieczkę. Razem z paniami: Mariolą Szymańczuk i Ireną Szatyłowicz z samego rana wyjechaliśmy do Białegostoku, by stamtąd dotrzeć do celu naszej podróży - Augustowa. Po zakwaterowaniu wybraliśmy się na Rynek Zygmunta Augusta, gdzie zobaczyliśmy również jego pomnik oraz odpoczęliśmy w pięknym parku wokół Starej Poczty. Następnie mieliśmy okazję sprawdzić się w grze w kręgle, co nie okazało się wcale takim łatwym zadaniem. Na zakończenie dnia urządziliśmy grilla i spędziliśmy bardzo miło czas w swoim towarzystwie. Wtorek rozpoczęliśmy spacerem Bulwarami i podziwianiem pięknego krajobrazu wokół rzeki Netty. Udaliśmy się również na augustowskie molo, które jest drugim co do wielkości pomostem w Polsce. Zjedliśmy smaczny obiad w pobliskim barze i pełni sił wyruszyliśmy w kierunku Muzeum Kanału Augustowskiego. Na miejscu dowiedzieliśmy się jaką rolę odgrywa śluza i poznaliśmy ciekawą historię jej powstania. Zwieńczeniem naszej wycieczki był rejs statkiem Rospuda. Wysłuchaliśmy miejscowej legendy i mieliśmy okazję uczestniczyć w tradycyjnym wrzucaniu kwiatów do jeziora. Ostatniego dnia wyruszyliśmy w drogę powrotną. Mimo zmęczenia i złej pogody byliśmy bardzo zadowoleni, a wspomnienia jakie ze sobą przywieźliśmy zostaną w naszej pamięci na długie lata.

Roksana Sara Szatyłowicz kl.III gim.